Telefonsamtal med min dåre till kusin

Filip: Du, visst sparkar du boll i uppsala?
Jag: Fotboll? ja, jag spelar lite..
Filip: Hah, ja, jag hade för mig att du lirade med några plugghästar.
Jag: jo, tränar och lite så.
Filip: En annan har ju blivit inbjuden till någon landslagsträning, spelar med sverigeeliten.
Jag: Oj, kul!
Filip: äsch, inget särskilt med det, joxar lite med trasan med de bästa i landet. Talangscouter är där och kollar.
Jag: shit, coolt
Filip: träningstjosan med rajalakso å grabbarna bah, gör väl ingen stor grej av det direkt. Marcus allbäck var där, du vet högsta hönset i a-landslaget.
Jag: Okej.
Filip: äh, ingen stor grej, bah att dra på sig rikets färger och sparka boll med mackan. jag kallar han det, mackan.
Jag: schysst!
Filip: durå? inget på g?
Jag: nja, pluggar ju åså..
Filip: Hahaha, juste, plugget. Så jävla lamt med skola, eller univershitet som ni kallar det. fan va töntigt. En annan tränar ju med landslaget!
Jag: ja, du sa det..
Filip: nå träningsjippo bah. med mackan å gänget. Media är ju där också, tar bilder och har sig.
Jag: jasså.
Filip: ja, du vet hur det är. Man ställer ju upp för sitt land, är ju en del av den nya generationens spelare. gör väl ingen stor grej av det. kickar lite boll.
Jag: du, jag måste sticka, har lite grejer..
Filip: va nå snack om att ja skulle provträna för lazio, du vet, klubb i italien.
Jag: mm, men du..
Filip: ska väl flyga ner på nått tjosan där.
Jag: Hej då, fille.
Han är ett litet psyke, min kusin.

Kommentarer
Postat av: Annnnna

haha, roligt roligt!

2011-09-20 @ 15:47:11
Postat av: Roos

hahaha vilket ärkepucko

2011-09-22 @ 12:49:30
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0