välkommen till paradiset

elin

I månader har det, i all tysthet, smidits stora planer om att skapa vad som nu kommer bli Uppsalas fränaste blogg. Vi som står bakom detta har valt att kalla oss själva för kolaget (=lite bättre än bolaget?) av anledningar som  jag inte går in på nu. På denna sida kan ni läsa om allt som är värt att minnas, och förträngas.

Denna kväll började med middag på Tzatsiki med klockrena uppsalastudenter. Sedan var vi tre festglada tjejer som drog vidare till bryggan och sedan Norrlands för att dansa gärnet. Tyvärr började vistelsen på nationen i norr ganska segt med för långa köer, för lite alkohol och för lite reccedans. Detta vände  dock och ur högtalarna strömmade Lalasong, underbara människor visade befinna sig på stället. Rebecca dansade i 180 och Elin och jag inledde vår påhittade mynttävling. Tävlingen går ut på att man drar på sitt flirtigaste smile och ber människor skänka en enkrona eftersom det är det enda som fattas för att man skall kunna köpa en öl i baren. Vi var, som förväntat, naturbegåvningar och lyckades ragga inte mindre än en femkrona och elva enkronor från grymma grabbar. Sjukt nöjda shoppade vi loss i baren.
Eftersom jag är sveriges nyfiknaste person och älskar skvaller delar jag med mig av en upptäckt som gjordes på tentafesten igårkväll:

Ted gärdestad håller på att gå från singel till upptagen= sjuuuuuuuukt bra!

Nu slår klockan snart fem och jag vill inget hellre än att sova. Därför avslutar jag det första inlägget i denna mysiga blogg och hoppas på att mina kollegor ser till att hålla det här med täta uppdateringar!
Tjo-ko
/My

Kommentarer
Postat av: Rebecca

gillar't!!

2010-06-09 @ 14:57:15
Postat av: my

I hope you do;)

2010-06-09 @ 18:20:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0