Schteeek på Tylösand!

Som ni kanske redan vet var jag och 4 vänner nere i Tylösand och röjde i nårga dagar. Det var stört najs och var sjukt många roliga saker som hände, så vet inte riktigt var jag ska börja, men kan ju försöka sammanfatta lite. 

Vi kom ner på onsdagseftermiddagen. Missade tyvärr after beachen första dan, då tältbygget tog lite tid :P Men fick istället besök av Evves pojkvän Jesper och hans polare som förövrigt hade gått till frisören på fyllan och bett frisören klippa den fulaste frisyren hon kunde, ganska kul :) + att vi blev kompisar med våra grannar, två galna tjejer från Göteborg! (eller ja, nånstans på västkusten iaf, men sak samma). Satt dock lite förlänge vid tältet och klunkade fanta & rosè så lyckades missa krogen också, men drog ner på stranden istället och hängde med tylösands 92:or. Lammkött - we like! 

Dagens därpå var det after beach som gällde, och som alltid skulle vi självklart göra tävlingar av allt där förloraren skulle få ett straff. Jag förlorade denna gång, vilket ifs inte var så konstigt då tävlingen gick ut på att den som vinner sten, sax, påse förlorar och självklart vann jag ju! Mitt straff blev att starta dansgolvet på after beachen, så medan alla sitter lungt och stilla och lyssnar på bandet fick jag gå ner själv och röjja framför scenen innan de andra kom å joinade nån minut senare. Men grymma som vi är fick vi självklart med oss mer folk efter ett tag :D Sen började det spåra lite, Evve hamnade på scen och fick spela stereolove i nått konstigt blåsinstrument, jag å Frida blev dränkta i öl då vi på något sätt startade ölkrig med några killar eller som nån av oss sa efteråt appråpå att vi var dränkta i öl "alltså killarna skulle spruta oss i munnen men de sprutade utanför". 

Vi besökte krogen på kvällen och Peter Siepen var "DJ" men han sög, han hade typ nån färdig playlist som han inte ens lyckades spela ordentligt. Men annars vare najs, var stört mycket folk där! Gick typ inte å röra sig.. men ändå najs :P

Dagen därpå var vi minst lika taggade och efter lite strandschteek drog vi till after beachen och startade dansgolvet ännu en gång, men den här gången tillsammans med några killar som lite tidigare sprungit upp spritt språngande nakna på scenen.. De måste ju vara sköna killar lixom tänkte vi, vilket dom också var :) 

På kvällen hängde vi med våra grannar samt ett gäng killar från Falköping som råkat gå vilse på vår camping, så vi tog hand om dem ;) Kvällen slutade på stranden där en av killarna spontanfriade till Ella, vi snodde ex antal nya schtekarstolar + en enorm GB-gubbe, samt att Annas små lammkött snodde allt vårt vin.. 

Sista after bechen hade Anna förlorat en mycket seriös tävling och fick därför bära en spagettiskål på huvudet under hela after beachen. Haha! Denna gång satte vi oss på första parkett precis framför scenen då vi visste att vi ändå skulle stå där framme och röja. Är förövrigt glad att jag har så sköna kompisar som älskar att göra galna saker. Vi var fan (och hade) roligare än de övriga 3000 eller hur många som nu var där tillsammans och alla älskade oss! En mamma kom tex fram till oss på toaletten och sa att vi gjorde hela after beachen och hon tyckte det var underbart (särskilt Ellas dans, som måste ses live!) och även bandet tackade oss efteråt för att vi fått igång publiken och "dansgolvet" varje dag! Ganska bra jobbat av oss tycker jag! Efter det var vi ganska dragna och gick ner på stranden där Frida hällde en hel rapsolja på sig själv (utan att ens förlora en tävling) och gick sedan runt och "la sig" på folk :P Sedan skulle vi käka pizza på restauarang, vilket såhär i efterhand nog inte var en så bra idè.. Alla var stupfulla, jag kom dit utan skor och med blodiga fötter (hade supit sönder mina skor och på något sätt ramlat och skrapat upp mina tår) Frida var som sagt dränkt i rapsolja och Anna med spagettiskålen på huvet, men på något sätt kom vi in iaf, men måste nog varit ett av de dräggigaste restaurangbesöken som den restaurangen skådat och av någon anledning gav de oss kritor som vi fick rita på duken med också (tur att man inte kommer ihåg hur det såg ut när vi gick..).

Okej, nu är det här världens absolut längsta inlägg (jag suger på att sammanfatta) men här är lite övriga händelser

Frida får straff att hon skulle gå till våra grannar (ett gäng killa i 35-årsåldern typ) och säga att hon ville visa hur man suger av en korv.. De gillade det och sa att de hade fler korvar om hon ville ha, haha! 5 min senare förlorar hon igen och fick ett nytt straff att få en av dem att dricka öl med 2 tamponger i munnen, vilket gick bra det med!

Vi var även nära att krocka med lastbilar 2 gånger, först på vägen ner när Ella gör en U-sväng millimeter framför en lastbil som inte hade några planer på att stanna och sen på vägen upp när Frida ska byta fil och tycker lastbilen ska släppa fram henne, men de tycker inte han.. Sen höll vi även på att krocka lite på motorvägen när det plöstligt blir kö och Frida får bromsa från 140 till 0 på en egentligen lite för kort sträcka. 

Okej, känns som jag har tusen mer roliga grejer att skriva, men ingen lär ju orka läsa mer (förutom evve och frida då som tycke jag skulle skriva om allt), så mina klädproblem, Big mama/mama schtek, schtekmode, blottande gubbar, campingvakter och barnförbjunda filmer m.m får vi ta en annan gång! 

Bjuder på några bilder också, resten finns på fb. 

Ett glatt gäng på krogen


Campinggranne med tamponger i munnen


På stranden med GB-gubben!


Anna med spagettihatten på after beachen


Frida dränkt i rapsolja



// Elin

Kommentarer
Postat av: Emelie

Ni verkar ha haft det sjuuuuuukt härligt! :) du kmr få berätta precis alla detaljer sen ;) Vad svarade Ella på frieriet? ^^

2010-07-22 @ 00:09:59
Postat av: Elin

Hon svarade jag för faan! Innan han ens hunnit fria klart hahaha :P

2010-07-22 @ 14:19:15
Postat av: Elin

*ja för faan!

2010-07-22 @ 14:20:34
Postat av: Roos

Vilken underbar "sammanfattning" Elin, låter som ni hade grymt kul!! :D

2010-07-22 @ 21:22:27
URL: http://litenros.blogg.se/
Postat av: Evve

HAHA! Glömde skriva kommentar på en gång, men fan vad glad jag blir när jag läser! Hade sjukt kul verkligen! Ska spara länken och plocka fram i vinter när det är kallt och man är allmänt blek och bitter :)

2010-08-01 @ 16:01:04
URL: http://kallamigevve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0