what to do and not do

Dag nummer 365 infinner sig snart och självklart ska den firas i Uppsala! Eller självklart och självklart. Det bestämdes i sista sekund när jag insåg att det är inte ett alternativ att stå klämd bland fjortisar på stora torget(det vill säga lilla torget) i Köping.
Därför beger vi oss till Uppsala. Där kommer det vara kult, kult kult kult. Och magiskt.  Ni som varit barn en gång i tiden vet att för att magi skall uppstå måste man kunna trolla. Jag kan inte trolla. Men jag kan planera, ibland.

Jag planerar och laddar inför nyår genom att
*Äntligen äntligen hitta mitt fina blåa nagellack! Jag hade ett som jag älskade men som tyvärr sprack och rann ut på Göteborgs tågstation(vilket resulterade i lite skäll från arg konduktör). Jag har därefter letat i Uppsala, Sthlm och västerås för att tillslut hitta det här på lindex i Köping.
*Sätta upp en meny med kocken nummer ett, Rebecca (aka julskinkan) Nyman
*Skapa en svinkall playlist innehållande tre låtar eftersom jag, med bristande musikkunskap, alltid tar fram typ fem låtar som jag lyssnar sönder i ett halvår.
*Sända ut viktiga sms med viktig info till viktiga personer om en viktig nyårsafton.

Ungefär så långt kom jag....Vid punkten  "sända ut viktiga sms" sprack mitt planerande. Jag trodde att jag hade skrivit av numret rätt men icke. Jag skrev av sista nollan som en sexa istället(typiskt alltså, denna typ av omvandling fungerar inte på mattetentorna, alltså bör den inte funka när det kommer till telefonnummer heller, djup suck).

Vem smsade jag istället för Oskar Idås då?
Jo, Bevakningstjänst.

Fick svaret: "Hej My, detta är bevakningstjänst. Ingen Oskar här"

Nehe nä tänker jag. Skulle kännts tryggt om hela bevakningstjänst ville vara våra bordsherrar och bordsdamer dagen till ära. Men icke. Då får man väl genomlida ännu en dag i gettot i total skräck och med panikångestattacker.

Nej nu ljög jag. Så tänkte jag inte. Jag dog lite och skrattade åt mig själv. Sen ringde jag min kompis så hon också kunde skratta åt mig.

Sen bestämde jag mig för att detta lilla bakslag får sätta stopp för mitt planerande. Man har ju ändå roligast när allt är spontant.




Julskinka i håret, på en tisdag! Fy fabian!

Adjö,
/My

Kommentarer
Postat av: Elin

jag vill ha bekavningstjänst på nyår :D (om det är snygga vältränade killar)

2010-12-29 @ 23:00:33
Postat av: S

Ni får ha ett sjukt mysigt nyår gullungar! :)

2010-12-30 @ 10:38:29
Postat av: Roos

Haha My du är ju bäst!

2010-12-30 @ 12:39:21
URL: http://litenros.blogg.se/
Postat av: My

Detsamma S! Haha ja såklart dom är vältränade eller? Antar att dom ser ut som surfare från Australien typ:) hihi

2010-12-30 @ 12:52:55
Postat av: rebecca

vadå brukar man inte ha julskinkor i håret på tisdagar? Det är ju så vi gör hemma i faaaaaaaagersta.

2011-01-01 @ 21:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0