semlor och konstiga fenomen

Jag kan numera glatt meddela att jag har tillfört ett nytt ord till den svenska ordlistan. Ordet är TENTAÖGA. Ni kanske tror att det inte finns ett sådant ord, men jo, det gör det. För vad ska man annars kalla skadan jag drabbats av?
Det hela började i morse, klockan nollåttanollnoll. Jag satt i tentasalen och skulle börja skriva när mitt öga började rycka. Ni vet rycka sådär i nerverna som det kan göra ibland. Normalt går det ju över ganska fort, men inte i dag inte. Höger öga ryckte glatt genom hela tentan(som varade i fyra timmar), vilket ledde till att jag till och från satt och blundade med ena ögat. Ryckningen pågick hela cykelturen efteråt och när jag kom hem var jag tvungen att plugga ekologi, vilket inte var det lättaste. Så det slutade med att jag fick TEJPA höger sprättöga. Alltså tejpa ner ögonlocket, för att låta ögat vila. Så här satt jag i Floggan med tejp i ansiktet. Helt normalt, tyckte nog alla som glodde in genom fönstret. Sen är det ju bara ett stort plus att jag lyckades rycka med lite ögonfransar när jag tog bort tejpen också. Bäst att passa på liksom.

Min enda förklaring till detta är att jag har läst(pluggat för mycket) och därav tröttat ut ögat. Kan man kräva skadestånd för dessa typer av skador?

Avslutar med en släng av fettisdagen:



 





Adios!/ Mad-eye-My


Kommentarer
Postat av: Elin

haha stackare! hoppas tentan gick bra iaf =)

2011-03-15 @ 19:01:50
Postat av: Roos

Nääej vad drygt!! fast det lät lite kul hihi

2011-03-15 @ 20:09:10
URL: http://litenros.blogg.se/
Postat av: my

tror den gick okej, nu laddar jag nästa tenta och tentafest! IIIH

2011-03-15 @ 20:21:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0