Hårt liv

Man kan tro att jag lever ett ganska så fritt liv, men så är inte fallet. Jag har för tillfället ganska många jobbiga förbud som jag under inga omständigheter får bryta.

Jag tänkte nu skriva en liten utvärdering om hur det går för mig med dessa.

Förbud #1 Två månaders shoppingförbud. Sedan nyår har jag och My som nyårslöfte eller vad man ska kalla det att ha två shopppingfria månader, dvs man får inte shoppa nånting förutom typ mat och sprit i princip.. Hittills har vi klarat oss bra, första månaden var ganska lätt, men nu börjar det bli lite jobbigt.. Tur att februari är kort :) Anledningen till att vi har detta förbud om någon undrade är för att vara miljövänliga, då vi är så duktiga! :D

Förbud #2 Äta godis/sötsaker/läsk-förbud. Hur kommer sig sig då detta. Jo, Anna skulle ha 2 nyttiga månader och på nåt sätt fick hon mig och Roos att hänga på henne så fram tills 1 april har jag nu "godisförbud". Detta förbud är mycket jobbigare än det första förbudet, även fast det bara pågått i drygt en vecka.. Det finns dock vissa kryphål i detta; Blir man bjuden får man ta en bit! Vilket har utnyttjats ganska mycket... Sen är det även okej att dricka läsk om man blandar det med alkohol, men annars inte! 

Låter ju sjukt nyttigt, så hur har första veckan gått då? 

Bröt inte mot förbudet, men gick lite utför i slutet av veckan, utgång både torsdag och fredag = massa läsk och alkohol +  fyllekäk (ganska mkt) på Max båda dagarna. Lördag; fika hos Ylva, (blev bjuden alltså fick man äta), lunch blev alltså en morotskaka.. På kvällen vare filmkväll hos Orre, det i kombo med att man var bakis ledde självklart till en fet pizza som middag.. Måste därför tyvärr säga att jag klarade första veckan med endast ett G-, men jag klarade det iaf!! 

(Sen att denna vecka började med att man blev bjuden på nybakad kladdkaka med grädde av Helen (som gillar att göda oss), behöver ju inte nämnas :P)

Förbud #3 Träna mindre än 2ggr i veckan-förbud
Vilket alltså innebär att jag måste träna minst två ggr i veckan fram tills den 1 april. Kanske inte låter så svårt, men kan ju nämnas att fast jag hade årskort lyckades jag träna typ max 3ggr förra terminen, INTE OKEJ! Men nu är det faktiskt bättre, gick tillochmed från mig (jättelång sträcka) till Ekeby i snöstorm idag bara så att jag skulle hinna träna två ggr denna vecka :) Så detta "förbud" har jag alltså klarat änsålänge :).  



Om någon vill vara med och stötta oss i dessa förbud är det bara att säga till, så får ni också vara med ;) Rekommenderas starkt...... *host*

För alla pengar vi sedan sparat ihop på detta (man sparar fett mycket), så ska vi åka upp en helg till Romme och åka skidor :D Vilket gör det hela lite lättare! Wiihooo! =)



Stocken i torsdags - Happy people :D


//Elin 


Kommentarer
Postat av: Roos

Heja dig elin :D

2011-02-11 @ 00:56:20
Postat av: Sparven

Go elin! :)

2011-02-11 @ 00:56:59
Postat av: my

Sötast på Stocken!

2011-02-11 @ 09:11:44
Postat av: Anna

elin du är bäst!

2011-02-11 @ 13:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0