Fikar med min kusin

Vi sitter hos honom och dricker kaffe etc. Det blir en paus i samtalet och tystnad uppstår.
...
Filip: Tröjan?
Jag: va?
Filip: Frågade du inte om tröjan?
Jag: nej,. vilken tröja?
Filip: Jaha, denhär..(pekar på sin blågula t-shirt) äh, fick den förra veckan, när jag rullade kula med boysen.
Jag: jaha, på landslagsträningen?
Filip: precis. men äsch, det är en tröjjävel bah. inget mer med det.
Jag: mm, fin!
Filip: tydligen får alla som tränat med de bästa i sverige en sånhär.
Jag: (tyst)
Filip: Jag tränade ju med dem, striker.
Jag: aa, jag vet.
Filip: mm, tunnlade ju FUCKING GLENN HYSENS SYSSLING. haha, han var så borta, uppe på läktarn å köpte korv som man säger, du vet. haha.
Jag: (tyst)
Filip: Och där sitter du.. haha, helt otroligt vad kort du är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0