Köping är INTE Sveriges tråkigaste stad

Jag har precis läst ut Filip Hammar och Fredrik Wikingssons bok Tårtgeneralen. Boken handlar om Hasse P, som genom att bygga världens längsta tårta här i Köping, bevisade att Jan Guillou hade fel när han år 1985 utnämde denna stad till den tråkigaste  i Sverige.

MEN, att bygga långa tårtor är inte allt man gör här inte. Åh nej. Man kan köra Volvo och äta pizza också. Vi är duktiga på att äta pizza i Köping och jag minns att jag alltför många gånger skrytit om hur många matställen vi har .... för några dagar sedan insåg jag att jag nog överdrivit lite med antalet pizzerior....

Några vänner och jag gav oss därför ut på cykeldrive och plåtade alla(?) Köpings pizzerior. Detta dokumenteras såklart på kobloggen. ENJOY!
(obervera att det är tummen upp på favvostället)




















...vi konstaterade att vi i Köping har 16pizzerior/kebaber. Sen kan man ju egentligen räkna med Kolsva(som tillhör köping), då får vi fyra pizzerior till. 
Med denna undersökning kom vi fram till att köping får fyra av fem toasters, KANONKUL!

Kommentarer
Postat av: Keböl-crew

Vi vill ha foton på alla olika kebabtallrikar please ;)

2010-06-18 @ 09:53:21
URL: http://keboel.wordpress.com
Postat av: Rebecca

har du mina glajjor?

2010-06-18 @ 22:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0