HA HA HA

Är det förresten nån mer som har reagerat på att vår fest-kategori heter Metanolkonsumtion? Jag tycker det är sjukt roligt!! Nån som behöver göra om kemiterminen? HAHAHAHA!! Förlåt jag är så nördig men det är hysteriskt kul!!


Metanol, även benämnt metylalkohol, karbinol eller träsprit, är den enklaste av alla alkoholer och är mycket giftig. Den kemiska beteckningen är: CH3OH. Ämnet används ofta som lösningsmedel i industrier och laboratorier. Metanol är ett mycket effektivare lösningsmedel än etanol och förgiftar genom huden. (Källa: wikipedia)


Etanol - GOTT. (källa: Roos)

Kram på er keminördar!
/Roos

Kommentarer
Postat av: Elin

hahaha, jag tänkte faktiskt också på det, men trodde de (my och emelie?) skrivit det med flit.. fast man vet ju aldrig med dem ifs ;) men å andra sidan vi dricker väl alltid metanol när vi dricker, annars skulle vi ju inte bli nå fulla ;)

2010-06-23 @ 00:05:41
Postat av: my

haha när jag sa att kategorin skulle heta det tänkte jag tyst i mitt huvut"är det metanol eller etanol som är så farligt" haha fan att jag skulle ha fel...men så är jag ju blond...

2010-06-23 @ 03:54:22
Postat av: Emelie

HAHA, och jag bara lydde och skrev ^^ Inte tänkte jag på att det var fel :P Vi är nog ganska korkade båda två My, men vi kanske har druckit metanol istället för etanol.. kanske förklarar en del :P

2010-06-23 @ 08:02:57
Postat av: my

haha Emelie, det tvekar jag inte en sekund på!

2010-06-23 @ 09:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0