Bryggan, igen

JA! Jag kom iväg.
Efter ett besök på Taket var Bryggan nästa tänkta destination. Så blev det inte. Istället styrdes det hemåt och jag velade(något jag är ganska bra på) ett bra tag och hade nästan bestämt mig för att stanna hemma . MEN, man vill ju INTE vara den som är den. Efter gräsmattehäng, drinklektioner och längdmätning var jag uppe ur min svacka!


(Apropå det där med mätning, stämmer det så har jag vuxit en cm! Helt klart värt att spåna vidare på.)

Kvällen visade sig bli riktigt bra. Jag småspårade bara en gång, i nyktert tillstånd. Trodde att drickpinnen var sugröret och skulle dricka ur den. Theresa var dock snäll och försvarade mig med ”vadå det är väl inte så lätt, båda är ju långa och svarta”. Sjukt kloka ord från en klok tjej! Hiss!


Händelser och substantiv som gjorde gårdagskvällen:

F
ina KGBare, Härlig korridorare, Vanilla sky,  Återfinnande av en sedan ett år tillbaka försvunnen kusin på toaletten, Snygga nagellack(viktigt det där), Lite fotboll, Livliga diskussioner, Fiskmåsar, jäkligt mycket fiskmåsar!(Dissas även på kebölbloggen).


Detta var allså gårdagen, nu till dagsläget. Allt är packat och mina tretton kvadrat är fullsmockade med flyttkartonger. Separationsångesten är ett faktum. Jag vet att jag har gnällt, jag har bittrat och jag har svurit över min korridor. Det är många dagar som jag inte velat gå ut ur mitt rum för att korridoren varit så jäkla äcklig! Jag har ibland hatat den.
Men mitt i allt detta har jag på något konstigt sett trivts grymt bra. …det är nära till allt och det var ett guldläge på valborg.




Bild tagen utanför Rackarberget, Kvalborg 2010. Gillar budskapet!

Det är med sorg i hjärtat som jag imorgon lämnar mitt rum. Må dess nästa boende älska den så som jag gjort!

/My


Kommentarer
Postat av: Skitpåsen

”vadå det är väl inte så lätt, båda är ju långa och svarta” haha... hmmm.... ;)



Lycka till med flytten!

2010-06-23 @ 16:17:53
URL: http://keboel.wordpress.com
Postat av: My

Haha hon har så rätt!

Tack så mycket, det blir nog kanon att hamna i ghettot:)

2010-06-23 @ 22:21:03
Postat av: Roos

Men duuuu.. det räknas inte som att gå ut själv om du var med alla andra KGBare!! Men bra att du hade kul ;)

2010-06-23 @ 22:28:36
URL: http://litenros.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0