Så det kan låta hemma hos Ekelunds del 2

Ni vet sådana där upptagna, viktiga kontorsnubbar som alltid sitter på tåget i skjorta och kavaj och arbetar framför sin laptop? Jag har alltid velat prova på hur det känns att vara så och har därför tagit tillfället i akt och släpat med mig min Compac på tåget. Nu väntar jag bara på att någon ska fråga vad jag gör så jag kan svara ”äsch jag slänger bara ihop den senaste rapporten angående mina mätningar av den brutala regnskogsskövlingen i Thailand” eller nått i den stilen. (okej det där lät absolut inte som jag). Även om detta är lite av en lögn så håller jag i alla fall på med nått viktigt, jag uppdaterar ju bloggen. Fick höra om en sjukt rolig händelse som inträffade för några dar sen och som jag bara måste dela med mig av! :

Konversation mellan mina föräldrar när de befinner sig på semester i Spanien:

Mamma: Titta, det ligger en död mus där borta. Den ser jätteovanlig med lång svans och bruna fläckar!

Pappa:Gå närmare och kolla då.

Mamma: Nej jag vågar inte, är ju rädd för möss.

Mamma står kvar och tittar nån minut och säger sedan :

”Nej men du måste verkligen titta på den. Det kan ju vara något väldigt sällsynt”

Som den biolog han är går därför pappa närmare för att utvärdera vad det är för djur….snart klämmer han ur sig kommentaren:

”Men Maria det är ju en tampong!”



Jag tackar gud för att jag inte fått mina naturkunskaper från min mamma.
Ha det bäst allihopa!

/My


Några smarta biologer


Kommentarer
Postat av: Emelie

hahaha ^^ det är nog väldigt tur!

2010-07-07 @ 18:17:53
Postat av: Roos

Hahaha sköna föräldrar!!

2010-07-08 @ 13:18:21
URL: http://litenros.blogg.se/
Postat av: Anna

haha, å va roligt! skrattar här för mig själv :)

2010-07-14 @ 00:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0