Så det kan låta hemma hos Ekelunds del 3 (min man)

Som ni kanske förstått uppstår det ganska konstiga konversationer i min familj. Detta inträffade för ca en månad sen och tar nog priset:

Mormor:
... ja och så har din mamma berättat att du träffat en indian!
Jag: eh va? (har mormor blivit senil?)
Mormor: Jo men din mamma ringde och berättade att du träffat en trevlig indian med dreads.
Jag (börjar få lite panik): va? (okej mormor har blivit senil)
Mormor: Jo men han spelade cello i ett band också sa hon... och har gått på Stockholms musikhögskola? Tydligen väldigt musikalisk!

Efter detta fick jag ganska mycket panik när det visade sig att min mamma verkligen ringt och sagt det här till mormor. Jag tänkte såklart"VAD FAN ÄR DET HÄR?" Men efter lite grubblande kom jag fram till att det faktiskt finns en chans att detta har inträffat. Jag är ju ganska duktig på att skaffa grymma minnesluckor så det är ju inte helt omöjligt att jag släpat med mig en indian hem och dragit ett bröllop á la Flogsta.
Nu är det dock så att jag anser att denna musiker inte riktigt tagit sitt ansvar och försörjt mig som är en stackars fattig student....och jag vill väldigt gärna åka på semester nu så fram med pengarna!
Därför undrar jag om ni har sett honom, min man. Antar att han borde se ut ungefär så här:


Min man (vissa avvikelser kan förekomma)

Föressten så köpte jag en trislott idag och vann ingenting. Men ni vet vad man säger. Otur i spel, tur i kärlek. Denna man måste alltså vara att sjujäkla kap!

Jag avslutar med att även efterlysa vissa medbloggare. Vart håller ni hus?

/My


Kommentarer
Postat av: Roos

hahahahahaha det var nog danny hahahaha. och jag skaaaa skriva om peace & love. snart.

2010-07-14 @ 21:21:46
URL: http://litenros.blogg.se/
Postat av: My

Jo dom måste på nått vis kommit över en bild på honom. Kul att ens mamma sprider falska rykten...:K

2010-07-16 @ 13:15:09
Postat av: Malin

Den mannen känner jag igen. Du måste visst glömt presenterat mig för min f.d. elevhemskamrat My. Visserligen känner jag honom inte så väl eftersom han blev avstängt från skolan efter att ha rökt gräs efter någon månad men du får hälsa iaf.

2010-08-02 @ 22:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0